Saturday 25 July 2009

Rehlah Matouh-Siwa BKPSM '09 (2)

21, 22 dan 23 Julai 2009. Destinasi Matrouh dan Siwa.

SAYA mengambil keputusan untuk 'bercuti'. Hakikatnya, saya tidak begitu merasakan percutian yang 'sempurna'. Banyak yang perlu difikir. Selepas itu, perlu menentukan 'ya' atau 'tidak'. Tapi, sekurang-kurangnya rehlah kali ini dapat 'merehatkan' minda dan menenangkan perasaan.




Terimbau kembali ketika tahun pertama di Mesir, hampir semua 'cuti-cuti' yang dianjurkan oleh persatuan (BKPSM), saya tidak akan ketinggalan untuk turut serta. Waktu itu saya dapat merasakan 'keakraban' di antara abang-abang, kakak-kakak dan sahabat-sahabat umpama sebuah keluarga. Tidak banyak yang berubah pada hari ini. Saya sudah jadi 'orang tua' (baca : bukan tertua) dan hidup di zaman yang 'berbeza'. Mungkin juga 'rasa' itu sudah tidak seperti dahulu lagi.




Saya dapat merasakan kegembiraan sahabat-sahabat yang mengikuti rehlah ini. Lebih-lebih lagi sudah hampir sepuluh tahun BKPSM tidak menganjurkan rehlah Matrouh dan Siwa. Sekalung ucapan tahniah kepada Biro Kebajikan dan Rehlah BKPSM, yang diketuai oleh saudara Ag. Afzainizam beserta ahli jawatankuasa yang menjadi konduk utama dalam menjayakan rehlah kali ini.

1 comment:

Mahadir Amboala said...

salam alaik...wah bes nya d matruh...