Monday 23 May 2011

Aura Ulama'

(Kenangan) Penulis bersama Syeikh Dr. Wahbah az-Zuhaily di Booth Dar -elSalam Pesta Buku Antarabangsa Kaherah, Mesir, 2008.


TANGGAL 16 Mei 2011 menyaksikan Ulama dari Syria Syeikh Dr. Wahbah az-Zuhaily memimpin Munajat Perdana Rakyat Tolak Fitnah yang diadakan di Stadium Selayang dan dihadiri lebih 3000 hadirin (sedikit sebenarnya jika dibandingkan kehadiran 15 ribu ke konsert JB (Justin Bieber). Alahai, Malaysiaku...

Usai solat hajat beliau menghadap makmum dan berdoa panjang. Sebelum itu beliau meminta para jemaah berniat solat hajat untuk keselamatan Ketua Umum PKR, Dato' Seri Anwar Ibrahim berikutan tekanan dan mehnah yang dihadapi oleh beliau yang semakin melampau.

Blog DSAI (anwaribrahimblog.com) menyatakan doa Syeikh Dr. Wahbah buat Anwar.
"Beruntungnya kami sekeluarga kerana minggu ini diramai dengan kunjungan dua ulama tersohor, Syeikh Yusuf al-Qardhawi dan Syeikh Wahbah az-Zuhaily, ulama' asal Syria.

"Syeikh Wahbah, pengarang Tafsir al-Munir yang terkenal itu, mendoakan saya da pendkong KeADILan lainnya untuk terus istiqanah dalam perjuangan bagi membawa kemaslahan buta rakyat keseluruhannya.

"Ujian terhadap mereka yang ingin melawan kebatilan sebenarnya dirasai malah dikongsi oleh para pendokong kebenaran baik dari timur hingga ke barat.

"Beiau malah meyeru agar tersu bermuafakat dan bekerjasama untuk mengembalikan negara ini ke haluan asalnya agar rakya merdeka dari kebobrokan.

" Syeikh Wahbah menukilkan pesanan Syeikh Rashid Redha buat renungan hadirin sekalian agar bekerjasama di atas apa yang kita sepakati dan meminggirkan apa yang kita perselisihkan.

No comments: