Thursday, 4 June 2009

Makluman Umum

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

BismillahirRahmanirRahim

Saya AMIRUDDIN MOHD ROSDI, memaklumkan kepada para pengunjung 'ELMANDARI', bawahasanya blog ini adalah pandangan dan cetusan idea peribadi penulis sendiri. Sebarang tulisan atau perkongsian maklumat yang terdapat di dalam blog ini bukan mauqif mutlak penulis sebagai Yang Di-Pertua, Badan Kebajikan Penuntut Sabah, Mesir, 08/09.

Salam perjuangan

Sekian, Terima Kasih,

Wallahu Ta'ala A'alam.

6 comments:

Anonymous said...

pandangan peribadi..

engkau ni becakap je lebih.,,
tapi tidak guna akal..

engkau becakap akan menyebabkan orang dibawah pun terlibat..

pengeluaran penulisan engkau akan menjadi lidah rasmi..
secara automatik sprti mauqaf persatuan korang!!sebab engkau YDP..

engkau kaitkan dgn negeri perak, ko nak negeri korang begaduh dgn negeri perak ke?

jangan buat isu lah wahai saudara seislamku..

Anonymous said...

salam alaik...

al-faqir melihat, apa yang cuba disampaikan oleh penulis kelihatan realiti.. dan memang tidak asing lagi dan rasanya semua sudah maklum akan apa yang sedang berlaku di dalam negara kita... dan pada pendapat al-faqir, pendapat peribadi dan mauqaf bagi sesebuah persatuan tidak terikat antara satu sama lain. ini kerana, dalam perjuangan mauqaf sesebuah organisasi atau pertubuhan, persetujuan dari semua pihak adalah lebih utama dari pendapat peribadi...
dan sekira nya seseorang individu itu tidak dibenarkan tuk menyampaikan pandangan peribadi sendiri, bukankah iya telah melanggar hak asasi kebebasan bersuara dikalanga kita rakyat malaysia yang tercinta... semoga sama2 kita fikir kan..
wallahu a'lam bissowab..

wassalam
-al faqir-

Org Sabah said...

assalamualaikum..
al-fakir, memng betul pendapat peribadi dan mauqaf bg sesebuah persatuan tidak terikat antara satu sma yg lain tetapi ia berkait.

contoh anda ada memakai tag nama yg bertulis YDP sekian2.. kemudian anda berjalan2 dtmpt umum.. anda mengatakan "saya sebenarnya ingin bercakap bukan atas dasar tag nama yg saya dipertanggungjawabkan tetapi atas dasar peribadi.."

ok saya nak tanya saudara, berapa ramai yg akan mengabaikan tag nama yg anda pakai dan mendengar kata2 anda tadi?

asal tidak terikat tp berkait..

anonymous, bg saya cara saudara agar kasar sedikit.. mungkin ada cara lain yg boleh dipakai..

saya tidak tahu anonymous & al-fakir org sabah atau org malaya (kami org sabah biasa panggil org yg tinggal dsemannjung msia dgn gelaran org malaya..^_^) sebab korang tidak menyatakan asal mana..

kalau anda org Sabah.. anda tentu faham penerimaan masyarakat Sabah macam mna.. kalau anda org Malaya.. sila fahami kehidupan masyarakat Sabah sebelum terus menyampaikan dakwah.. dlm peperangan, bahagian perancang strategi akan memeras otak mempelajari persekitaran medan perang.. dimana yg akan menguntungkan utk pihak mereka.. begitu juga halnya dengan misi dakwah Islam.. jangan gopoh memperkatakan yg hak dtempat yg kurang sesuai.. sabar.. tenang..

al-fakir.. hati2 dengan menggunakan hak asasi kebebasan bersuara.. kita memang bebas tp terbatas.. harap saudara boleh faham maksud saya..

Anonymous said...

al-faqir = amiruddin rosdi...

lagak je lebih...
tak nak orang tau..

nak elak dari nama sendiri, guna nama al-faqir..
nak anggap diri baik..
tapi sebenarnya bodoh sombong....

amiruddin rosdi = bodoh sombong

ahli BKPSM said...

kami benci amirudin rosdi..

muka tidak tahu malu!!!!

imtiaz sofea said...

ana rasa...anonymous ni musti dgki tak dpt jadi YDP kan..

klaka betul org zaman skrg ni.Tali barut umno ke?

apakah??

=)